Kata semangat

"..bahwa melawan Israel itu, janganlah hanya dengan suara ataupun tulisan, tapi dengan berperang mengangkat senjata melawan kebiadaban Israel. Juga janganlah menyebut Al Qoida, Taliban, dan para mujahidin sebagai teroris. Karena itu adalah seruan dari Amerika dan sekutunya, termasuk Israel. Tetapi teroris yang sebenarnya adalah Israel..." Ustadz Abu Bakar Ba'asyir.

MIZAM WORLD

MIZAM WORLD

Wednesday, July 14, 2010

MAHLIGAI KHIR TOYO DGN LEMBU SUMBANGAN KHALID



Beberapa kes membabitkan individu berprofil tinggi masih disiasat oleh Suruhanjaya Pencegahan Rasuah (SPRM).

Ini didedahkan dalam jawapan SPRM kepada Jawatankuasa Khas Parlimen (SCC) yang dimuatkan dalam laporan tahunan 2009 yang dikeluarkan hari ini.

Antara lain, SPRM memaklumkan kepada SCC bahawa siasatan ke atas banglo mewah milik bekas menteri besar Selangor, Datuk Seri Dr Mohd Khir Toyo di Shah Alam dan dakwaan salah guna kuasa menteri besar sekarang, Tan Sri Khalid Ibrahim masih diteruskan.

Kes: Kontroversi kereta dan lembu Menteri Besar Selangor

Latarbelakang: Menteri Besar, Tan Sri Khalid Ibrahim didakwa pada awal 2009 menyalah-gunakan kuasa menderma RM110,400 bagi tujuan korban lembu dan membeli kereta mewah untuk kegunaan rasminya. Siasatan kemudian mendapati kereta itu adalah milik peribadinya.

Ketua SPRM ketika itu kemudiannya mendakwa suruhanjaya berkenaan mempunyai bukti kukuh bagi mengheret Khalid ke mahkamah.

Jawapan: Kes berhubung lembu korban ditutup atas arahan timbalan pendakwa raya dan dipersetujui oleh Panel Review Operasi SPRM.

No comments:

Post a Comment