Kata semangat

"..bahwa melawan Israel itu, janganlah hanya dengan suara ataupun tulisan, tapi dengan berperang mengangkat senjata melawan kebiadaban Israel. Juga janganlah menyebut Al Qoida, Taliban, dan para mujahidin sebagai teroris. Karena itu adalah seruan dari Amerika dan sekutunya, termasuk Israel. Tetapi teroris yang sebenarnya adalah Israel..." Ustadz Abu Bakar Ba'asyir.

MIZAM WORLD

MIZAM WORLD

Friday, July 16, 2010

HILTLER, SIAPA ANDA ? TERTIPUKAH KAMI?

Assalammualaikum

salam pencerahan
salam barang naik

Mengapa Adolf Hitler
Penghormatanku kepada lelaki agung, Adolf Hitler. Semoga akan bangkit seorang lagi sepertinya di zaman ini.

Aku berbual dengan seorang ahli keluarga rakan yang sedang menamatkan tesis Ph.Dnya dan aku amat terperanjat apabila beliau menyatakan tesis beliau berkaitan Adolf Hitler, pemimpin Nazi. Maka aku katakan padanya, "Takkan dah habis semua tokoh Islam di dunia ini sampai kamu memilih si bahlol ini dijadikan tajuk?"

Beliau ketawa lalu bertanya apa yang aku ketahui tentang Hitler. Lalu aku menjawab bahawa Hitler itu seorang pembunuh yang membunuh secara berleluasa dan meletakkan German mengatasi segala-galanya...lalu dia bertanya dari mana sumber aku.

Aku menjawab sumberku dari TV dan suratkhabar. Lalu dia berkata : " Baiklah, pihak British telah melakukan lebih dahsyat dari itu...pihak Jepun semasa zaman Emperor mereka juga sama...tapi kenapa dunia hanya menghukum Hitler dan meletakkan kesalahan malahan memburukkan nama Nazi seolah-olah Nazi masih wujud hari ini sedangkan mereka melupakan kesalahan pihak British kepada Scotland, pihak Jepun kepada dunia dan pihak Afrika Selatan kepada kaum kulit hitam mereka?" Aku lantas meminta jawapan dari beliau.

Beliau menyambung : Ada (2) dua sebab.
1. Prinsip Hitler berkaitan Yahudi, Zionisme dan penubuhan negara Israel.
Hitler telah melancarkan Holocaust untuk menghapuskan Yahudi kerana beranggapan Yahudi akan menjahanamkan dunia pada suatu hari nanti.

2. Prinsip Hitler berkaitan dengan Islam.
Hitler telah belajar sejarah kerajaan terdahulu dan umat yang lampau, dan beliau telah menyatakan bahawa ada tiga tamadun yang terkuat, iaitu Parsi, Rome dan Arab.

RUJUK BLOG
http://politikbanjar.blogspot.com/

No comments:

Post a Comment