Kata semangat

"..bahwa melawan Israel itu, janganlah hanya dengan suara ataupun tulisan, tapi dengan berperang mengangkat senjata melawan kebiadaban Israel. Juga janganlah menyebut Al Qoida, Taliban, dan para mujahidin sebagai teroris. Karena itu adalah seruan dari Amerika dan sekutunya, termasuk Israel. Tetapi teroris yang sebenarnya adalah Israel..." Ustadz Abu Bakar Ba'asyir.

MIZAM WORLD

MIZAM WORLD

Wednesday, June 24, 2009

INDAHNYA ISLAM



Assalammualaikum dan salam sejahtera
indahnya islam pabila segala kekusutan diuraikan dengan musyawwarah..alhamdulillah..polemik yang begitu hebat yang serba sedikit menggangu jemaah..namun dipatahkan dengan ikatan aqidah yang mantap teguh kepada Allah S.W.T...moga-moga semua beringat dan berwaspada bila berkata-kata dan bertindak janganlah bersendirian tetapi perlu hasil keputusan syura..

Mengulas lanjut kenyataan mengatakan PAS tertekan dan terdesak dengan PR lain berkenaan isu UG ini, saya melihat itu tidak sedikit pun berlaku. Ini kerana didalam parti itu sendiri pun begitu ramai pimpinan yang tidak bersetuju. Jika dilihat ia hanyalah cadangan buka perkara yang benar-benar akan berlaku. Di dalam konsep berjemaah setiap usul haruslah dibincangkan terlebih dahulu, namun apa yang berlaku, media memanipulasikan isu ini. Kenyataan diputar belitkan. Oleh itu saya menyarankan kepada pimpinan jangan layan media-media 'busuk' ini. Jika benar ada pertemuan, spesifikkan lagi berkenaan pertemuan dari segi tujuannya, siapa yang terlibat dan info-info lain yang berkaitan. Kita boleh membuat andaian yang pelbagai berkaitan pertemuan itu.

Apapun, bersyukurlah UG ini menjadi noktah tenggelam. Secara peribadi tidak perlulah lagi PAS berbincang dengan UMNO. Lihatlah hasilnya,kononnya perbincangan di awalnya dan pada akhirnya PAS sekali lagi ditusuk dari belakang. Walaupun yang pencetusnya dari UMNO sendiri ( Khir toyo dan beberapa lagi), PAS juga yang kena..
Moga Allah melindungi pejuang-pejuang agamaNya..

No comments:

Post a Comment